♥ notakeciksaya ♥

Hello, My name is SUHAILA. I'm 18 for this year. As u know, i'm a female. I'm a good person with full of habit. I'm camera addicted. Mind ur own business. I'm using my camera. Not yours. I love to holiday. So don't ever disturb me while i'm holiday. Its my business. :) I feel free to talk about anything. But, please respect people while you re talking especially if u're boy. Everything is not important to me but i juz wanna have fun n enjoy my life! And, if you nice to me, i'll nice to you too. So, welcome to my blog and always follow my update okey. Thank you. Have a nice read :) ♥

November 18, 2009

DITULIS PADA 151109 MASA: 12.00 TENGAH PAGI.

Perh, hari ni mmg penat giler la. Mane x nyer seawal 7 pagi lagi aku terpaksa bangun untuk siap2 bekerja. Ceh. Kerja gitu. Haha. Sebenarnya Nuzul mintak aku jadi petugas dekat Tadika Hillview dia. Jadi aku pun dengan sukararelanya terimalah. Sbb aku mmg suka kerja2 mcm ni. Janji upah jalan. Haha. Materialistic kan? Hoho. kebetulan Tadika Hillview ada buat Sports Day kat padang Sekolah Tamil. Ye, saya tahu ianya agak pelik tp biarlah. Bukan masalah aku. Haha. Jadi aku dan Amni pun dengan rasminya dilantik oleh Nuzul untuk menjadi petugas memberi makanan kepada tetamu dan budak – budak yang mengambil bahagian. Chumel siot..

Malam tuh aku tidur kat rumah atuk aku sbb opah aku pergi holiday kat Langkawi. So, aku tak sempat nak pack lagi barang – banrang yang nak bawak esok. Kebetulan pulak, kelas aku ada buat party kelas malam tuh. Jadi aku dan Nuzul terpaksa datang awl kerana khidmat kami diperlukan untuk membuat persiapan sebelum party tuh start pukul 8 malam. Disebabkan aku ni x siap pack barang lagi, jd ia menjadi satu masalah besar bagi aku untuk bangun lambat. Aku terpaksa bangun awl sbb nak kene balik umah ambik barang. Mmg kelam kabut la aku. Tapi aku kan dah janji nak berubah jadi seorang yang menepati masa. Heheh. Sharp 830 Nuzul datang amek aku kat padang sekolah agama dan bawak aku ke sekolah tamil. yippie :)

Tepat pukul Sembilan, baru aku, Amni n Nuzul diizinkan memberi makanan kat ibu bapa. Punya lah malu sbb bekas yang kiteorang terpaksa isi makanan tuh separuh kecik dari beg sekolah. Haha. Jadi makanan yang muat dimasukkan sangatlah sedikit. Bile dah habis, terpaksa pergi balik ke kereta untuk ambik makanan lagi. Ibu bapa yang tak dapat tuh dah memendang jee. Haha. Serious malu! Kene ulang alik dari kereta ke padang sbb makanan yang kiteorang bawak xcukup and cepat sgt habis. Hahah x:!Then, kiteorang lepak kejap kat kantin sbb nak rehat. Konon – konon penatlah kan. Hahah! Padahal tak de ape lah sgt. Aku, Nuzul and Amni mencuci mata dengan tgk tarian Gee. Hahah. Mmg mcm orang gila. Tp tak lama pun sbb kiteorang dah kene start buat kerja balik habiskan makanan bg kat ibu bapa dan kemaskan padang. Selesai semuanya, kami diberi upah sebanyak rm 15 . Cukuplah tuh. Haha.

After sukan tuh habis, aku tumpang kat rumah Nuzul sbb petang nanti kiteorang terus nak pergi rumah Zafirah. Jadi khidmat aku lagi sekali diperlukan untuk tolong Nuzul masak. Fuh, ori siot. Ni first tima aku masak makanan berat yang betul2 real punya. Bangga ni. Hoho xo! Kiteorang masak Mash potato and masukkan ikan pari yang nak dibakar kat dalam daun pisang. Ini mmg betol2 masak nih. Haha. Dekat 3 jam la jgk nak menepek kat dapur tuh. Dalam pukul 4 mcm tuh siaplah dan kitaorg rehat kejap sbb dah mmg letih yang teramat. Huh? Amat meletihkan lagi apabila terpaksa pergi rumah Zafirah awal sbb nak kene tolong diorang buat persiapan. Kesian pulak. Aku dah la penat gilaa tyme tuh. Tp aku gah kan diri jgk pergi rumah Zafirah ikut Nuzul sbb aku mmg tatau rumah dia kat mana. Jadi aku pun ciap2 lah pergi rumah Zafirah pakai skirt labuh warna campuran putih, pink, purple, T shirt lengan panjang warne pink putih belang2 and tudung pink. Funky tak? Haha. Disebabkan aku tak bawak baju lebih jadi aku pakai je la baju tuuh untuk pergi party nanti sbb baju yang aku pakai pagi tadi dah kotor and busuk. Huaa..~

Party start dalam pukul lapan mcm tuh. Tak ada apa sgt yang menarik sbb aku terpaksa balik awl sebab dah pukul 10 setengah malam. As usual la ade makan2, game2 and sumelah tp aku terpaksa balik awal. Ayah aku bising nanti kalau balik lewat sgt. Jadi aku pun tumpang Nuzul balik rumah. Tapi yang aku paling happy sbb kawan – kawan kelas aku buat kejutan untuk aku, Faris n Zairin sbb birthday kitaorang bulan 11 and 12. Dorunk siapkan kek and buat suprise untuk kiteorang. Memang muka aku terkejut la sbb aku tak expect ada nama aku. Birtday aku lagi 2 minggu jd aku ingatkan birthday sape lah tu. Muka aku blur gila sampai kena marah dengan semua. Time kat depan tuh, aku rase mcm artis la pulak. Byk sgt kamera tangkap gambar kitaorang. Heheh! Best gilaa. Thnx kawan – kawan. Series rasa mcm dihargai gilaa. Ok, Cukuplah aku cakap yang aku mmg tersangatlah letih sbb dari pagi tak rehat langsung. Dan sekarang aku tak larat and nak tidur. Mmg harapan sgtla aku nak datang sekolah esok. Sorry cikgu. Ok lah aku rasa entry aku ni panjang sgt la. Haha. K lah nak masuk tidur dulu nih. gudnite. Bubye.
Love, Suhaila.

0 comments: