♥ notakeciksaya ♥

Hello, My name is SUHAILA. I'm 18 for this year. As u know, i'm a female. I'm a good person with full of habit. I'm camera addicted. Mind ur own business. I'm using my camera. Not yours. I love to holiday. So don't ever disturb me while i'm holiday. Its my business. :) I feel free to talk about anything. But, please respect people while you re talking especially if u're boy. Everything is not important to me but i juz wanna have fun n enjoy my life! And, if you nice to me, i'll nice to you too. So, welcome to my blog and always follow my update okey. Thank you. Have a nice read :) ♥

November 22, 2009

Best sangat.!

Hari ni adalah hari paling best. Aku pergi hiking tadi dengan kawan aku. Daki bukit sampai kat empangan Dem tuh. Bukan sebarang bukit tau kitaorang naik. Bukit yang tinggi gedabak tu. Yang daripada jauh dah nampak batang hidung dia. Tutup mata pun dah terasa auranya. Hahaha, bengong betol. Perh. Aku rase mcm nak nangis je td. Penat sangat. Tapi tak de lah pulak aku tidur satu hari ni. B4 this aku x penat pun aku tidur. Aku mmg mcm ni. Unik kan. Huhu. Kaki aku mengalami kesakitan yang teramat sangat. Rase mcm lutut serta kaki aku mcm x cukup kuat untuk berjalan. Rase mcm bila jalan, mcm jeli je. Asek nak terjelupuk. Mmg tak cukup anlene ni. haha. Kauorang boleh bayangkan tak berapa lama aku berjalan? Dari rumah kawan aku tu kitaorang jalan kaki sampai ke rumah Mrs Eng tu. Boleh tolong kira x berapa jauh nyer perjalanan kitaorg? hish. Tuh belum kira lagi perjalanan nak kene redah Dem, nak daki bukit lagi.

Haha, disebabkan monyet punyalah banyak, kitaorang terpaksa ambik alternatif untuk melalui jalan susah dan berisiko. Monyet punya pasal, kitaorang terpaksa redah sungai yg boleh tahan deras jugak la air dia. Aku dah menjerit - jerit dah kat situ. Dalam kekalutan aku meredah sungai dengan barang aku yang begitu banyak (beg, kasut, handpone..hikhikhik. Bodoh kan aku pegi sangkut handpone kat leher. Mmg agak selamat la bila dah redah sungai deras lagi dalam tahap pinggang. Tapi naseb baik sempat diselamatkan. ), aku terpaksa melepaskan tongkat sakti aku yang aku gunakan untuk menghalau anjing. Sampai je kat tempat nak naik bukit tuh, anjing datang. Aku rase nak pergi je terjun balik Dem tu nak ambik tongkat sakti aku. Dah la batu aku, aku dah sedekahkan dekat pakcik yang mandi kat Dem tuh. Yang tinggal kat aku hanyalah spray yang untuk protection tu. Huhui. Sangat menyedihkan.

Wee~ dah nak naik bukit curam ni. Lagi sekali aku ternampak monyet. Ayoyo, tak anjing, monyet. Aku rase nak spray je biar die schoh jauh - jauh tak bertenggek kat pokok yang aku nak daki tu. Then, aku bertawakal je la bahawa dia juga makhluk nak hidup. Tapi pegi la hidup jauh2. Hutan punya lah banyak. Pokok tu jugak lah dia nak tenggek. Betol - betol atas kepala aku. Mmg nk tercabut la jantung kan bila aku tengah otw naik,aku pusing belakang. Aku rase mcm nak panggil je SOS supaya ambik aku balik rumah terus. Tinggi sgt. Disebabkan aku ni keturunan gayat sebelah mana aku tatau, mata aku mi tertarik asek nak pandang belakang je. Sebab cantik sgt bawah tu. Hehe. Kalau jatuh tuh, mmg aku rase selamat sgt2. Mengucap la dulu. Haha.
hye
Dah sampai kat atas tu, aku rase mcm dah hilang nyawa. Letih dia tak payah cakapla. Aku rase nk duduk je kat ats tu sampai bila - bila. Tak larat nak turun dah. Tak pun panggil helikopter. Tapi permandangan kat citu aku tak nafikan mmg cantik. Rase mcm tenang sgt. Nak berenang boleh tak? haha. Aku bawak spek tau sbb aku ni rabun. Bawak spek semata - mata nak tgk dem. Hebat tak aku? Hee, tiba - tiba aku rasa mcm nak hujan. Aku dah cuak dah. Baik aku balik sebelum nak hujan. Panas pun batu tuh dah licin, kalo hujan jangan cakap la. So, aku ambik keputusan aku nak turun sebelum hujan. Takut tersangkut nanti. Tengah - tengah sedap turun dengan kaki aku yg dah mcm nak patah tu,tiba - tiba kawan aku ternampak ular hitam keluar dari semak hutan. Adoi, aku tiba - tiba dapat kekuatan nak lari balik naik atas. Tak kisah la kaki aku bengkak ke, patah ke, senget ke. Janji aku nak lari dari ular tuh. Dalam fikiran aku dah terbayang mcm - mcm. Aku rasa nak nangis je. Aku takut ular tu naik ats then gigit aku. Tuhan je yang tahu mcm mana perasaan aku. Series takut. Aku tak pernah jumpa ular lagi. :(
Tp tak apa. Aku makan - makan dulu. Tengah makan tiba - tiba cinapek datang nak turun, mmg aku follow dia la. Dah la cepat gedabak dia turun. Tahu la pro. Saya ni first time pak cik. Ade ular pulak tu. Saya ni rabun, tak nampak ular tu kat mana. Boleh pulak dia berhenti kat situ tunjuk ular tu kat aku. Aku rase mcm nak sumbat je donut dalam mulut aku ni kat dia. Mmg cari pasal. Dia ni dah tahu aku penakut, boleh pulak nak kenalkan aku kat ular tu. Haish. Aku terpaksa menangis dalam hati apabila turun sbb kaki aku mmg dah tak larat langsung tp terpaksa gahkan jugak sbb nak kejar pakcik tu punya pasal. Rase mcm nak pengsan je. Kang kalo tertinggal alamat aku berkelah je la dalam hutan tu berbekalkan donut dan nasi lemak aku. Akhirnya aku sampai jugak kat bawah. Tak de tempat duduk pulak tu. Cis, mencangkung je la aku atas batu tu. Minun air byk2. Tuala aku tak payah cakap la sbb dah sememangnya basah waktu redah sungai tu. Hikhik.
Then kitaorg jalan balik. Tak kisah da dengan monyet sbb ular pun kitaorg dah nampak. Jadi buat dunno je bila nampak monyet tu. Yay! Aku tak takut monyet da. :) Haha,then kitaorg balik naik bas. Ye, tahu agak pelik tp kaki aku dah terjelupuk. No choice. Naik Bas. Then berhenti kat bustop, makan nangka n layan video shinee jap then balik. Perh. Mmg sangat penat tp aku rase bersyukur sbb dpt pengalaman yg tak semua org dapat. Pengalaman ni mengajar aku byk benda terutama jangan takut monyet dan jangan takut redah sungai yang deras, berbatu dan agak dalam cikit. K lah aku dah penat nak tido. Nite. Bubye.
suhaila :)
+__+

4 comments:

Nuzulf said...

huhu..xajak org..dem tu dh dekat sgt ngan rumah kte..asal xdtg je.. :(

Athiera Hanna said...

BEST tk jln ngna kwn tu hahahaa, NGENG. sampai dem, berani sgt la korg ni, sungai yg deras tu korg lalu. LOL. bahaya. Tk pe, da selamat da sekarang. Alhamdulillah! HAHAAA

Known as Shayla :) said...

hanna, tahu tak pe. Kite tak tahu. Main ikut je. Kite tak tahu la sampai deras macam tuh. Haha, sekarang baru kite tahu dah agak bahaya. Huhu. Alhamdulillah. Dah selamat. :)

Known as Shayla :) said...

Nuzul, kite ikut je kawan kite tuh. Mane kite tahu dekat ke tak dengan rumah awk. Soryyyy