♥ notakeciksaya ♥

Hello, My name is SUHAILA. I'm 18 for this year. As u know, i'm a female. I'm a good person with full of habit. I'm camera addicted. Mind ur own business. I'm using my camera. Not yours. I love to holiday. So don't ever disturb me while i'm holiday. Its my business. :) I feel free to talk about anything. But, please respect people while you re talking especially if u're boy. Everything is not important to me but i juz wanna have fun n enjoy my life! And, if you nice to me, i'll nice to you too. So, welcome to my blog and always follow my update okey. Thank you. Have a nice read :) ♥

June 4, 2009

Adam dan Hawa ..

Hai..cuti sekolah dah bape ari mula..membaca x abeh lagi..menulis? lagi lar..haprak aku x sentuh..aku mcm dah x de perancangan yang teratur..aku betol2 tension! dan yang paling2 rase terhina bila ade org tu cakap aku ni menganggu ketenangan die ndanhidup die lg tng sgt tanpa aku..selama ni aku ni ape? mcm ntah pape kan? menyesal dengan ape yang aku dah buat untuk die selama ni..die ckp mungkin die akan cari aku? hahahaha...hiporkit la dude..cakap jer lbh..aku mmg x kan terima die dah lepas ape yang die dah buat kat aku..tengoklah mcm mne..kalo hati aku dah terbukak tgk die dah berubah, insya Allah..tp untuk skrg, no! aku betol2 rase terhina bile die ckp mcm 2..aku dah serah semua ni kat Tuhan...aku dah x nk pikir pape lg..banyak lg kerja aku kene buat..drpd aku sakit ati ingatkan die...lgpon banyak bnda yang die ckp kat aku sampai aku tergamam..aku betol2 dah putus asa nk pk lg..putus asa untuk menunggu mgkin belum..tp aku serahkan semuanya kat Tuhan..aku harap dia akan berjaya dan akan berubah satu hari nanti..aku yakin kebahagian pasti jadi milik akhirnya..

Finally aku dapat abehkan juga novel 'Adam dan Hawa' karya Aisya Sofea..bg aku novel 2 setanding karya Aina Emir tajuk 'Sesuci cinta'..aku suke jalan cerita yang macam 2..bg aku jalan cerita mcm ni buat hati pembaca tersentuh kerana dalam banyak2 negeri, tempat ibadat 2 juga jadi pilihan..Dalam 'sesuci cinta' ditemukan semula dua hati di dalam istana Al-Hambra..Lambaian Al-Hambra menemukan meraka yang telah lama terpisah..tetapi di dalam cerita Aisya Sofea, kelainannya terserlah apabila Adam dan Hawa bertemu semula di masjidilharam..hebatkan?? kecilnya dunia ni..bg aku karya Aina Emir yang paling top ialah 'Sesuci cinta' dan 'Kau Laksana Bulan' ..Drpd dulu aku teringin dpt lelaki mcm Firas..tp? haha..lg bagus kalo x jumpe kan? takot kita x dpt menghargainya bila kite dah jumpe insan mcm die..itu akan lg menyakitkan hati..lebih baik x jumpe..(hangat2 taik ayam)

Kata Aisya Sofea; "Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi..." bg aku itu headline yang paling sesuai untuk dikaitkan dengan cerita ini.. Ain Hawani..gadis yang terpaksa melalui dugaan yang hebat apabila zaman solonya ternoktah pada usia remaja apabila dia ditangkap berdua bersama Adam Mukhriz. Dia melarikan diri ke Australia untuk mencapai cita2nya..namun siapakan menduga dunia sebesar ini mampu dikecilkan dan akhirnya bertemu semula di hadapan pintu Masjidilharam..permulaan cerita ini mmg seronok apabila kita menikmati keindahan wajah Adam yang memikat hati semua wanita serta usahanya memikat Hawani..tetapi pada pertengahan cerita, sikap keras kepala dan kebencian Hawa kepada Adam menyebabkan jalan cerita ini agak mengeramkan kita sekaligus membuatkan kita ingin terus mengetahui jalan penyudahan cerita ini..adakah Hawa akan sedar? haha..ntah knp, aku rase dunia ni mcm x adil..wanita penuh dengan kelembutan..tp adakah kelembutan itu punca wanita naik keras kepala sekaligus kaum Adam terpaksa merendahkan egonya kepada kaum hawa? hurm..jawapan semuanya terletak pada diri masing - masing..ntahlar..kata Aisya Sofea; Adam tetap akan menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi..tp kata aku pula...Adakah si putera akan mencari Sang puterinya biarpun lapan tahun lg? dan adakah Sang puteri akan menanti puteranya hingga lapan tahun lagi ..??? Adakah putera yang diidamkan akan bertemu semula puteri idamanya di hadapan MasjidilHaram atau di dalam Istana Al-Hambra? Sesungguhnya manusia tidak mampu mengatasi apa yang tertulis untuknya tetapi antara jual mahal dengan menjaja cinta, aku rela memilih yang PERTAMA ..

P/s : Diilhamkan dari novel 'ADAM DAN HAWA' karya AISYA SOFEA .. kpd yang mengikuti, aku akan pergi menguruskan novel beberapa hari ni..jd blog ni x dpt update tau..insyaAllah dalam 4 atau 5 hari lg aku update lg...n one more thing..start 01.07.09 blog ini akan ditukar kpd 'www.missrainbow.blogspot.com' ..InsyaAllah..nti akan di comformkan..thanx- Fira

bubye.

0 comments: