♥ notakeciksaya ♥

Hello, My name is SUHAILA. I'm 18 for this year. As u know, i'm a female. I'm a good person with full of habit. I'm camera addicted. Mind ur own business. I'm using my camera. Not yours. I love to holiday. So don't ever disturb me while i'm holiday. Its my business. :) I feel free to talk about anything. But, please respect people while you re talking especially if u're boy. Everything is not important to me but i juz wanna have fun n enjoy my life! And, if you nice to me, i'll nice to you too. So, welcome to my blog and always follow my update okey. Thank you. Have a nice read :) ♥

October 6, 2009

stupid! stupid! yay!!

Ape makna stupid eh? Mengikut kamus yg aku baru bace ni la, stupid mknenye BODOH. Tp tak tahu la kamus yg kamu bace maksud die ape. Hehe. Yg pasti lebih kurang mcm tu la mknenya die. Tp elok ke kalo aku ckp stupid dekat org yg langsung x boleh nk berfikir menggunakan otak yg Tuhan dah bg sempurna tu? Oops lupe, npak chomel la kan kalo kite buat2 x boleh nk berfikir dengan betol. Baik jd org gile terus. Lg best. Masuk tanjung rambutan. Tido, mkn , baju semua free. Kalo agak- agak nk yg branded cikit, try la gedix cikit kat nurse2 or doktor2 laki kat citu. Kan npak CHOMEL sgt kan? Tak pon buat2 la ‘blur’ cikit. Reka fantasi best2 ke.. kan ,kan? Betol x? Sape sokong?? Hahah!

Sebenarnya tyme aku tgh tulis entry ni, hati aku ni tgh membakar sebenarnya. Dah sedozen besen air dah aku simbah tp x luak gak. Boleh imagine x bagaimana hebatnyaa? Haha. Tak de la. Hari ni kan (051009)mcm panas je memanjang. Mane tak nye, panas x kalo kamu terpaksa berbaik dengan org yang x reti nk menghargai org lain ataupon appreciate org lain (padahal same je kan maksud) or yg agak lupe diri cikit dengan kata lain BAJET! ? urm...

Hish, aku ni agak menyampah la dengan org mcm tuh. Kalo agak – agak x reti nak menghargai org, tak payah la tempah maut nk mintak pertolongan org. Kan?? Ade otak, silalah berfikir sehabis baik sebelum tuhan tarik balik nikmat tuh. Tak de maknenye nk bg alasan tu, or alasan ni. Bg aku tuh semua alasan utk defend diri kite. Ye la, rasa diri disayangi semua org. Tapi xpe la kan, sape yg tak nak disayangi kan? Huh..tmbh2 mamat hoottt tuh. Ayoyo.. kalau rase diri kite slh, ringan2kan la mulut tu utk meminta maaf. Bukan mencipta alasan or fantasi or cerpen utk kaburkan mata org dengan kesalahan kite. Walaupun memaafkan kesalahan org ni sangat dituntut oleh Allah n ia adalah sunnah nabi, tp aku ni agak keras hati cikit la utk maafkan kesalahan. Kalau yg berat2 apatah lg. Kalau yg BERULANG kali tu hum..mmg x payah ckp la. Bertahun – tahun lamanya kot.

Tapi aku rasakan, ade seturn org tuh kan mmg da ditakdirkan utk tidak mendapat kemaafan kot. Sbb? Everytime aku nk maafkan die je, msti ade lg bala ataupon kasalahan die yg terbuntang satu2 dpn mata aku. Seolah Tuhan mcm nk tunjuk semua je. Ok, dah TERDETIK nak maafkan ni, tup tap..nnyyiii....datang lg. Mungkin zaman kegemilangan die dah berakhir. Aku bersyukur sbb Tuhan lindung aku dengan cara aku x perlu tahu selama ni apa yg org buat belakang aku. Biar tuhan yg balas kerana aku percaya, setiap perbuatan itu ada balasannya. Dan aku pon percaya dengan kata – kata tuh. So, sekarang ni bile aku dpt tahu ape yg org buat aku selama ni, aku terpaksa buat – buat tak tahu je la sbb tuhan dah pon balas. Agak panas sebenarnya bile tahu tu. Tp bersabarla. Tuhan lg Maha Mengetahui. Dia dah pon balas apa yg perlu Dia rasakan perlu dibalas. Aku hanya dapat duduk diam dan tunggu bile hati aku ni nak terbukak utk memaafkan org. Renung2kan.. dan selamat beramah!

Notaciput : Serasa fobia lak nk dgr perkataan MAAF. Agaknya ade ubat atau vaksin tak utk menyembuhkan penyakit ni? ?? I’m seriously NAK.!


Sekian dari saya “)

Suhaila :)

T_T

0 comments: