♥ notakeciksaya ♥

Hello, My name is SUHAILA. I'm 18 for this year. As u know, i'm a female. I'm a good person with full of habit. I'm camera addicted. Mind ur own business. I'm using my camera. Not yours. I love to holiday. So don't ever disturb me while i'm holiday. Its my business. :) I feel free to talk about anything. But, please respect people while you re talking especially if u're boy. Everything is not important to me but i juz wanna have fun n enjoy my life! And, if you nice to me, i'll nice to you too. So, welcome to my blog and always follow my update okey. Thank you. Have a nice read :) ♥

October 6, 2009

Tragedi 051009

Pagi – pagi lg aku da agak emosional sbb pagi – pagi mak aku da bising aku siap pg sekolah lambat. Ok, i admit mmg aku selalu lambat ciap pergi sekolah tp x de pulak mak aku emosional kat aku sampai mcm tu. Rupanya mak aku marahkan sorang jiran aku ni. Dia parking kereta die betol2 depan rumah aku. Lebih kurang half lah die ambil space.Die ingat bapak die punya tempat ke ape suka2 ati nak park kat citu. Tak tau ke pg2 org pg keje? Mak aku lak nak kene pergi kerja cpt. Mmg masalah la kan nk kuarkan kereta yang die block tu. Naseb baik mase tu ayah aku pg outstation ke Sarawak naik teksi. Jd die tinggalkan kereta die n mmg naseb la mak aku dapat bawak kereta ayah tu. Tp before mak nak pergi kerja tu, mak ade tinggalkan sedikit pesanan baik punyaa dekat pemilik kenderaan tu. Mak tampal kat belakang kereta pemilik tu.

Nak dijadikan cerita, tengahari tu adik aku balik dari tempat mengaji dia, dia singgah jap la kat rumah aku dengan atok aku. Tup..tap kereta tu masih ade parking baik punyaa dekat tempat tu. Tak bergerak langsung. Ape lagi, atok aku pon bising2 la. Kebetulan jiran rumah sebelah aku ni nak keluar jd die ternampak atok aku bising – bising pasal kereta. Mungkin die tgk atok aku ni dah tua x larat nk bising2, dia pon take over kerja atok aku tuh. Die plak bising2 cari pemilik kereta tu sbb kitaorang aspek yang pemilik kereta tu dekat la dengan rumah kitaorg. Mesti die dgr punya la if kitaorg bising –bising mcm tuh. Tapi sebaliknya pulak yg jadi. Hahah!

Entah dari mana datangnya teksi kuning tuh pon aku kurang pasti tp yg pasti pemilik teksi tuh berhenti dekat dpn runah aku then tanye knp bising – bising mcm ni. Jiran aku tuh pon ckp la psl kereta ni yg parking dpn rumah org smpai tak leh nk bwk keluar kereta. Tup..tap pemilik kereta x ckup tempat park rumah org tu anak ke sape ntah kepada pemilik teksi kuning tu. Yg pasti mereka berhubungan. Haa.. mmg bgus la. Ape lg pemilik teksi tuh pon pnggil la minah yg pandai sgt park kereta dpn rumah org ni. Muka tak tahu malu langsung park rumah org. Rumah sendiri ade, parking la kat cane. Tak payah nak menyusahkan org lain. Kalo rumah ni family die punya x pe la. Kiteorg ingat rumah pompuan ni selang dua tiga dari rumah kitorang, tgk2 punya lah jauh .. mak aih, cari port baikk npak. Mmg panas la kan. Lepas tuh die pon bwk la bla kereta dia tp before that, atok aku pg tampal lg satu notis kat kereta die. Yela, kot2 prmpuan tuh x leh bace notes yg mak aku ltak tu. Atok aku pon ltak la lg satu. Hebat kan? Haha :O

Hish.. kat cini aku nk bgthu, berhenti la park dpn rumah org lain. Bukannya tak boleh tp hormat la cikit kepada org nak awl2 pg lagi nk pergi kerja. Kalo awk tuh pg2 da berambus tak pe gak. Nii masih buat taik mata lg. Dah thu mcm tuh tolong la amik inisiatif untuk berfikir mane tempat yg sesuai nk letak kereta. Tak kan dah kne sound dulu baru nk buat. Malu la cikit kite ni org melayu. Ade adat semua. Kiteorg mls nk gaduh. Jd pandaila hormat2 la org lain kalau nk org hormat kite.

Notaciput : kepada yg terasa hati tuh maafla k. Bukan niat nak mengata org ni. Thnx :)



Sekian dari saya “)

Suhaila :)

T_T

0 comments: